СПІКЕР:
Соломевич Дар’я – лікар-психіатр, лікар-психотерапевт, магістрант педагагоки та психології, схема-терапевт, супервізор в акредитації схема-терапії, гештальт-консультант, членкиня ISST, психоедукейтер в онлайн-школі
АКТУАЛЬНІСТЬ:
У сучасному світі спостерігається зростання кількості випадків розладів харчової поведінки, що суттєво впливає на фізичне та психічне здоров’я населення. Фактори, такі як: вплив соціальних мереж, цифрових технологій, наслідки пандемії COVID-19, стрес та життя в умовах воєнного стану посилили цю тенденцію. Оновлення знань про діагностику та лікування РХП є надзвичайно важливим для покращення якості медичної допомоги та підвищення ефективності лікування пацієнтів з цими розладами.
МЕТА ЗАХОДУ:
Представлення та демонстрація сучасних методик діагностики, профілактики розладів харчової поведінки (РХП) та лікування і реабілітації пацієнтів з РХП для опанування лікарями професійних знань та навичок щодо застосування новітніх психотерапевтичних і фармакологічних підходів, інтегрованих та мультидисциплінарних стратегій лікування пацієнтів з РХП у сучасній практиці.
ПРАКТИЧНА ЦІННІСТЬ:
Лікарі здобудуть наступні навички:
1. Знання етіології та факторів ризику РХП, вміння ідентифікувати генетичні, біологічні та психосоціальні фактори, розуміння впливу соціальних мереж та цифрових технологій.
2. Знання клінічних проявів РХП та класифікації РХП.
3. Вміння вчасно запідозрити та діагностувати РХП за допомогою сучасних діагностичних критеріїв та інструментів.
4. Знання фармакологічних підходів у разі РХП та вміння
призначати сучасні препарати та проводити оцінку їх ефективності.
Вміння використовувати психобіотики та знання принципів персоналізованої медицини.
5. Знання інтегрованого підходу до лікування. Вміння поєднувати різні методи терапії для досягнення оптимальних результатів.
Знання щодо ефективної співпраці з дієтологами та іншими фахівцями.
6. Вміння проводити профілактику РПХ, розробляти та впроваджувати програми раннього втручання. Вміння проведення освітніх заходів для різних цільових аудиторій.
7. Етичні та правові знання щодо дотримання етичних норм та правових вимог у практиці, знання щодо роботи з неповнолітніми та вразливими групами населення.
8. Знання сучасних досліджень у галузі РХП та впроваджень інноваційних технологій та методів у практику.
ПИТАННЯ, ЩО БУДУТЬ РОЗГЛЯДАТИСЬ:
На прикладі клінічних випадків будуть розглянуті:
1. Епідеміологія та фактори ризику:
- Тенденції в поширеності РХП.
- Вплив пандемії COVID-19.
- Генетичні, біологічні та психосоціальні фактори.
- Вплив соціальних мереж та цифрових технологій.
2. Класифікація та діагностика РХП:
- Нові діагностичні критерії та інструменти оцінки.
- Використання генетичних та біомаркерів, роль нейровізуалізації.
3. Сучасні нейробіологічні підходи:
- Дослідження мозкових структур та функцій.
- Роль нейротрансмітерів та гормонів.
- Імплікації для розробки нових методів лікування.
4. Психотерапевтичні інтервенції:
- Еволюція когнітивно-поведінкової терапії (КПТ).
- Діалектико-поведінкова терапія (ДПТ).
- Сімейна терапія та залучення близьких.
- Нові підходи: терапія прийняття та відповідальності (ACT), усвідомленість, використання віртуальної реальності.
5. Фармакологічне лікування:
- Сучасні препарати та їх ефективність.
- Нові медикаментозні розробки, психобіотики та мікробіом кишечника.
- Персоналізована медицина в лікуванні РХП.
6. Інтегровані та мультидисциплінарні підходи:
- Поєднання психотерапії та фармакотерапії.
- Роль дієтологів та нутриціологів.
7. Профілактика та освіта:
- Програми раннього втручання.
- Освітні кампанії в навчальних закладах.
- Боротьба зі стигмою та дезінформацією.
8. Практичні навички:
- Клінічні кейси з прикладами тактики лікування пацієнтів з РХП.
- Клінічні задачі для опанування стратегій комплексного втручання – практичне завдання у вигляді задачі з прийняттям рішень покроково в рамках клінічного кейсу.