СПІКЕР:
Рокутова Юлія Валеріївна – дитячий невролог, дитячий психіатр, лікар Регіонального медичного центру родинного здоров’я, медичного центру “Daily Medical”
АКТУАЛЬНІСТЬ:
У всьому світі спостерігається зростання кількості дітей з діагнозом аутизм, і Україна не є винятком. Це може бути пов’язано як зі збільшенням реальної поширеності, так і з покращенням діагностичних можливостей. Чим раніше виявлено порушення, тим ефективнішими можуть бути втручання, що значно покращує прогноз для дитини. Сімейні лікарі та психіатри відіграють ключову роль у ранньому виявленні симптомів аутизму. Психіатри та сімейні лікарі співпрацюють з іншими спеціалістами (психологи, логопеди, терапевти) для забезпечення комплексного підходу до лікування і підтримки дитини з ПАС.
У зв’язку з цим, питання діагностики, лікування та підтримки дітей з порушеннями аутистичного спектру є важливим напрямком роботи для психіатрів і сімейних лікарів в Україні.
МЕТА ЗАХОДУ:
Навчити лікарів вчасно розпізнавати ранні прояви, діагностувати та лікувати розлади аутистичного спектру у дітей та надати ефективні інструменти для оволодіння лікарями методами діагностики та розроблення маршруту родини для отримання діагнозу і дієвої реабілаціїї на різних етапах втручання.
ПРАКТИЧНА ЦІННІСТЬ:
Лікарі здобудуть наступні навички:
1. Оволодіють достатніми знаннями для розуміння симптомів РАС; Розуміння важливості раннього виявлення симптомів і раннього втручання.
2. Розуміння проявів на різних вікових етапах,
3. Оволодіння термінами, які використовують в медичній практиці, для пояснення стану дитини та розуміння ступеню проявів спектру;
4. Розпізнавання стану дитина за різними формами порушення розвитку: мовленнєвий, сенсорний, руховий, інтелектуальний;
5. Оволодіння техніками оцінки мислення дитини на різних вікових етапах, розуміння порушення мислення, оцінка абстрактного мислення.
6. Вміння оцінити результати скринінгових тестів,
7. Оволодіти алгоритмом діагностики для вчасного втручання і реабілітації. Доступні тести, які можливо провести дитині для виявлення наявності високого ризику РАС.
8. Розуміння можливостей скерування родини в існуючі державні програми для діагностики, лікування коморбідних станів та отримання безкоштовної реабілітації за 309 постановою. Накази, які регламентують отримання інвалідності.
9. Розуміння генетичних причин РАС. Оволодіння необхідністю проведення ЕЕГ в окремих випадках.
10. Консультування родини, після отримання діагносу РАС у дитини. Роз’яснення поняття порушення нейророзвитку, яке заперечує стигматизацію, вказує на те, що Аутизм не хвороба.
ПИТАННЯ, ЩО БУДУТЬ РОЗГЛЯДАТИСЬ:
На прикладі клінічних випадків будуть розглянуті:
- Представлення і демонстрація та розбір матеріалу щодо виявлення симптомів РАС у дітей;
- Діагностика, диференційної діагностики з інтелектуальними порушеннями та іншими затримками психологічного розвитку згідно МКХ10, МКХ 11 DSM 5;
- Представлення сучасної стратегії діагностики та реабілітації дітей з РАС. Розуміння цього стану на різних етапах.
- Виявлення перших симптомів, таких як: порушення комунікативних можливостей, різні форми порушення мовлення та розуміння мовлення (використання вірних термінів для позначення стану затримки мовлення), рівні інтелектуальних порушень.