СПІКЕР:
Рокутова Юлія Валеріївна – дитячий невролог, дитячий психіатр, лікар Регіонального медичного центру родинного здоров’я, медичного центру “Daily Medical”
АКТУАЛЬНІСТЬ:
В умовах війни дитяча психіка зазнає значних негативних впливів, що можуть призвести до розвитку посттравматичного стресового розладу. Своєчасне виявлення, діагностика та надання якісної допомоги дітям з ПТСР є вкрай важливими для їхньої психологічної реабілітації та подальшої соціальної адаптації. Підвищення обізнаності лікарів та населення щодо ризиків і симптомів ПТСР, а також володіння сучасними методами лікування, сприяє зменшенню негативних наслідків травматичних подій та підтримці психоемоційного благополуччя дітей.
МЕТА ЗАХОДУ:
Посилити навички лікарів у розпізнаванні, діагностиці та лікуванні посттравматичного стресового розладу (ПТСР) у дітей. Підвищити обізнаність щодо ризиків, симптомів та сучасних методів лікування ПТСР, а також надати ефективні інструменти для профілактики психічних розладів у дітей, які пережили травматичні події.
ПРАКТИЧНА ЦІННІСТЬ:
Лікарі здобудуть наступні навички:
– оволодіють достатніми знаннями для виявлення у пацієнтів ПТСР;
– розуміння цього стану на різних етапах,
– виявлення перших симптомів обумовлені травмуванням психіки дитини, таких як: емоційна дисрегуляція , соматизація, когнітивна або поведінкова дисрегуляція;
– розпізнавання уникаючої поведінки, агресивні форми поведінки, привʼязаність, самознецінення.
– вміння оцінити результати скринінгових тестів,
– оволодіти алгоритмом діагностики для вчасного втручання і психологічної підтримки,
– інтерпретувати оцінку психологічного статусу (терміни, які часто не зрозумілі сімейним лікарям – роз’яснення у доступному форматі), оцінка психологічного заключення та необхідність скерування пацієнтів на подальше лікування.
– консультування родини, як підтримувати дитину після травматичного досвіду, здійснювати моніторинг психологічного стану, ознайомляться з методами психологічної допомоги, а також скерувати на адекватне лікування у випадках виявлення станів загрозливих життю.
ПИТАННЯ, ЩО БУДУТЬ РОЗГЛЯДАТИСЬ:
На прикладі клінічних випадків будуть розглянуті:
– на прикладі клінічних випадків будуть розглянуті клінічні особливості протікання ПТСР;
– вікові особливості ПТСР у дітей;
– будуть розглянуті алгоритми діагностики та лікування у дітей з різними причинами та формами ускладнень травматичного досвіду;
– будуть висвітлені питання підвищенної обізнаності населення про ризики і симптоми наслідків ПТСР;
– питання скринінгових тестів,які доступні та дозволяють виявити ускладнення, які частіше зустрічаються після травматичного досвіду. Як запідозрити, що у родині є порушення соціальної адаптації;
– деструктивні відносини у родині;
– питання коли необхідно направити пацієнта на консультацію до психіатра. Які висновки частіше робить психіатр, приклади діагнозів. Які подальші дії лікаря, коли встановлено діагноз та призначене лікування у психіатра;
– теми розпізнавання ключових симптомів депресивного розладу у підлітків.
– детальний розбір клінічних кейсів – від діагностики до лікування;
– ефективні діагностичні шкали;
– сучасні методи лікування та схеми лікування;
– профілактичні заходи для попередження порушення психіки у дитини, яка тільки що пережила травматичний досвід.