СПІКЕР:
Палатна Людмила Олександрівна – кандидат медичних наук, доцент кафедри дитячих інфекційних хвороб НМУ імені О.О. Богомольця, член мультидисциплінарної робочої групи з розробки галузевих стандартів медичної допомоги за напрямком “Інфекційні захворювання” МОЗ України
АКТУАЛЬНІСТЬ:
Холера належить до карантинних хвороб, це – гостра антропонозна кишкова інфекція, яка характеризується епідемічним поширенням, розвитком синдрому ентериту, швидким зневодненням організму аж до гіповолемічного шоку з летальним виходом.
Останніми роками спостерігаються спалахи холери в країнах, в яких протягом попередніх десятиліть не було зареєстровано жодного випадку цього захворювання. Кількість випадків холери, за даними ВООЗ, продовжує зростати. В Україні були зареєстровані спалахи холери у 2011, 2018 роках в Маріуполі, Миколаєві.
Враховуючи сучасні реалії, часті перебої електропостачання, можливі проблеми з водопостачанням в певних населених пунктах України лікарі всіх мають бути готові до можливих спалахів інфекційних захворювань, в тому числі, і холери. Вчасне розпізнавання симптомів даного захворювання та швидка діагностика і правильне лікування зможуть врятувати життя маленьких пацієнтів.
МЕТА ЗАХОДУ:
Представити лікарям хронологію пандемій холери в світі, характеристику спалахів в Україні, етіологію і патогенез захворювання та продемонструвати на основі розбору матеріалу та клінічного випадку особливості клінічного перебігу у дітей, форм захворювання та ускладнень, дані про методи діагностики холери, диференційної діагностики з іншими захворюваннями та підходи до лікування для опанування лікарями практичних навичок вчасного розпізнавання у пацієнта холери, призначення обстеження та лікування.
ПРАКТИЧНА ЦІННІСТЬ:
Лікарі здобудуть наступні навички:
– знання сучасної епідеміології, етіології та патогенезу холери,
– знання особливостей перебігу, форм холери,
– вміння вчасно запідозрити холеру,
– вміння вірно призначати обстеження у разі підозри на холеру,
– вміння правльно визначити ступінь зневоднення та призначити лікування,
– знання особливостей діагностики та перебігу тяжкої форми холери (холерного алгіду),
– вміння провести диференційну діагностику холери з іншими інфекційними захворюваннями, які перебігають з діарейним синдромом,
– вміння правильно обирати методи діагностики холери та знання підходів до лікування з використанням регідратаційної терапії (оральної і парентеральної) та антибактеріальної терапії в лікуванні захворювання.
ПИТАННЯ, ЩО БУДУТЬ РОЗГЛЯДАТИСЬ:
На прикладі клінічних випадків будуть розглянуті:
– хронологія пандемій холери в світі, характеристика спалахів в Україні,
– сучасна епідеміологія, етіологія та патогенез холери,
– особливості клінічної діагностики холери у дітей і дорослих, прояви інтоксикаційного синдрому, синдрому гастроентериту та як не пропустити у дитини холеру,
– алгоритм встановлення діагнозу “холера”, труднощі встановлення діагнозу,
– характеристика ступенів зневоднення,
– особливості діагностики та перебігу тяжкої форми холери (холерного алгіду),
– проведення диференційну діагностику холери з іншими інфекційними захворюваннями, які перебігають з діарейним синдромом,
– ускладнення холери,
– критерії клінічної та методи лабораторної діагностики холери, правильність вибору методів діагностики холери,
– розбір клінічного випадку холери у дітей
– розбір підходів до лікування з використанням регідратаційної терапії (оральної і парентеральної) та антибактеріальної терапії в лікуванні захворювання.