СПІКЕР:
Лебідь Ірина Володимирівна – лікар -педіатр, ГО «Українська асоціація педіатричних спеціальностей» та ГО “Батьки за вакцинацію”
АКТУАЛЬНІСТЬ:
Перший рік життя дитини є надзвичайно важливим та одним з критичних періодів розвитку та формування базових функцій організму. Значні адаптаційні зміни після народження дитини потребують пильної уваги з боку медичних працівників. Вчасна діагностика та розуміння вікових особливостей забезпечують оптимальні умови для розвитку дитини та дозволяють запобігти серйозним ускладненням.
МЕТА ЗАХОДУ:
Проаналізувати особливості розвитку та функціонування органів та систем дитини першого року життя, зокрема характерні зміни та адаптаційні процеси цього періоду, розглянути специфічні ризики та фактори, які впливають на стан здоров’я немовлят з акцентом на найпоширеніші фізіологічні та патологічні стани для оволодіння лікарями навичками оцінки основних етапів розвитку дитини, вмінням своєчасно розпізнавати патологічні стани, оцінювати ризики та проводити профілактику захворювань та станів у дітей.
ПРАКТИЧНА ЦІННІСТЬ:
Лікарі здобудуть наступні навички:
1. Клінічне мислення та вміння проводити диференційну діагностику. Здатність проводити аналіз та оцінку стану здоров’я дитини, враховуючи фізіологічні особливості та ознаки патологій на першому році життя.
2. Проводити оцінку фізичного та психомоторного розвитку. Навички спостереження та оцінки основних етапів розвитку дитини, розуміння нормальних показників та відхилення від норми.
3. Виявлення та інтерпретацію фізіологічних та патологічних станів. Вміння своєчасно розпізнавати та оцінювати поширені стани (неонатальні рефлекси, жовтяниці новонароджених, розлади дихання, розлади травлення тощо).
4. Вміння комунікувати з батьками/опікунами та родичами. Навички ведення конструктивного діалогу. Базові кроки ефективного спілкування за основою Калгарі-Кембриджської моделі.
5. Знання щодо міждисциплінарної співпраці, взаємодії з вузькими спеціалістами для забезпечення комплексного підходу нагляду за дитиною.
6. Знання на основі доказової медицини з опануванням сучасних принципів та підходів, що базуються на доказах, для прийняття обґрунтованих клінічних рішень у разі ведення дитини першого року життя.
7. Вміння проводити профілактику захворювань та ускладнень, знання про профілактичні заходи, які знижують ризики розвитку захворювань у дітей, та вміння їх впроваджувати.
ПИТАННЯ, ЩО БУДУТЬ РОЗГЛЯДАТИСЬ:
На прикладі клінічних випадків будуть розглянуті:
1. Анатомо-фізіологічні особливості дітей першого року життя.
2. Питання профілактики захворювань, можливості вакцинації.
3. Особливості перебігу захворювань у дітей цієї вікової групи.
4. Рекомендації щодо спілкування з батьками та/або опікунами. Навички ведення конструктивного діалогу. Базові кроки ефективного спілкування за основою Калгарі-Кембриджської моделі.
5. Сучасні можливості ранньої діагностики спадкових, метаболічних хвороб у новонароджених.
6. Опорні накази та клінічні настанови.